Przejdź do menu głównego Przejdź do treści

KingLong testowany na drodze do Morskiego Oka

Na drodze z Palenicy Białczańskiej do Morskiego Oka rozpoczęły się testy kolejnego elektrycznego autobusu, KingLong PEV6 SmartCity, którego dystrybutorem w Polsce jest spółka EV Motors. 
Ten kompaktowy pojazd o długości 6 metrów, który pomieści 22 pasażerów, w tym 12 na miejscach siedzących, jest również przystosowany do przewozu osób z niepełnosprawnościami. Testy potrwają do 4 sierpnia.
Jak wyglądają testy?

Celem testów jest weryfikacja możliwości transportowych autobusu PEV6 w specyficznych warunkach trasy na Morskie Oko. Ważny jest czas jazdy na jednym ładowaniu baterii oraz zachowanie na drodze w różnych warunkach pogodowych. Z uwagi na bardzo duży ruch turystyczny w ciągu dnia samochód będzie pojawiał się na drodze do Morskiego Oka przede wszystkim rano.

Dlaczego nie można jeszcze skorzystać z tej usługi?

Testy nie mają charakteru regularnych kursów, w tym momencie TPN nie posiada licencji na zorganizowany transport ludzi. W planie są jazdy próbne kolejnych modeli, a także kluczowe dla oceny możliwości samochodów – testy w okresie zimowym. 

Skąd pomysł na elektryczne autobusy?

Testy elektrycznego autobusu były jednym z postulatów ze spotkania w sprawie przyszłości transportu konnego, które odbyło się 17 maja w siedzibie dyrekcji Tatrzańskiego Parku Narodowego. Na zaproszenie Minister Klimatu i Środowiska Pauliny Hennig-Kloski w rozmowach wzięło udział ponad 20 osób reprezentujących różne środowiska. Spotkanie zakończyło się sformułowaniem wspólnego stanowiska (więcej informacji na ten temat znajdziecie pod linkiem: tpn.gov.pl/aktualnosci/oswiadczenie-w-sprawie-przyszlosci-transportu-konnego-do-morskiego-oka).

Tatrzański Park Narodowy konsekwentnie realizuje szereg postanowień wypracowanych w tym dniu – kierując się wspólną troską o dobrostan zwierząt, interesy lokalnej społeczności i zrównoważony rozwój turystyki. W ramach tych działań po raz kolejny zmniejszono limit pasażerów na wozach, wydłużono czas postoju koni po wykonanym kursie i zaplanowano ponowne przeliczenia obciążenia koni. Odbyły się już coroczne badania koni. Trwają testy elektrycznych pojazdów jako alternatywy dla transportu konnego, planowane są również prace nad wdrożeniem wozów hybrydowych, które mają na celu zmniejszenie obciążenia koni.

Więcej materiałów, w tym regulamin przewozów i wyniki corocznych badań koni (czekamy jeszcze na tegoroczne podsumowanie), można znaleźć na naszej stronie pod linkiem: tpn.gov.pl/przewozy-konne

Fot. EV Motors