Testy nowego autobusu elektrycznego
Na drodze do Morskiego Oka można zobaczyć najnowszy pojazd firmy Mercus – elektryczny autobus klasy mini, wykonany na bazie Mercedesa E-Sprintera, przystosowany do przewozu osób z niepełnosprawnościamiych. Pojazd jest całkowicie bezemisyjny, oraz posiada system hamowania rekuperacyjnego, co w przypadku tej trasy, a szczególnie etapu zjazdu, jest kluczowe i pozwala na wydłużenie cyklu użytkowania pojazdu na jednym ładowaniu.
Jak wyglądają testy?
W czasie testów sprawdzane są możliwości samochodu zarówno na drodze do Morskiego Oka, jak i na innych drogach Podhala o różnym nachyleniu. Ważny jest czas jazdy na jednym ładowaniu baterii oraz zachowanie na drodze w różnych warunkach pogodowych. Z uwagi na bardzo duży ruch turystyczny w ciągu dnia samochód będzie pojawiał się na drodze do Morskiego Oka przede wszystkim rano.
Dlaczego nie można jeszcze skorzystać z tej usługi?
Testy nie mają charakteru regularnych kursów, w tym momencie TPN nie posiada licencji na zorganizowany transport ludzi. W planie są jazdy próbne kolejnych modeli, a także kluczowe dla oceny możliwości samochodów – testy w okresie zimowym.
Skąd pomysł na elektryczne autobusy?
Testy elektrycznego autobusu były jednym z postulatów ze spotkania w sprawie przyszłości transportu konnego, które odbyło się 17 maja w siedzibie dyrekcji Tatrzańskiego Parku Narodowego. Na zaproszenie Minister Klimatu i Środowiska Pauliny Hennig-Kloski w rozmowach wzięło udział ponad 20 osób reprezentujących różne środowiska. Spotkanie zakończyło się sformułowaniem wspólnego stanowiska (więcej informacji na ten temat znajdziecie pod linkiem: tpn.gov.pl/aktualnosci/oswiadczenie-w-sprawie-przyszlosci-transportu-konnego-do-morskiego-oka).
Tatrzański Park Narodowy konsekwentnie realizuje szereg postanowień wypracowanych w tym dniu – kierując się wspólną troską o dobrostan zwierząt, interesy lokalnej społeczności i zrównoważony rozwój turystyki. W ramach tych działań po raz kolejny zmniejszono limit pasażerów na wozach, wydłużono czas postoju koni po wykonanym kursie i zaplanowano ponowne przeliczenia obciążenia koni. Odbyły się już coroczne badania koni. Trwają testy elektrycznych pojazdów jako alternatywy dla transportu konnego, planowane są również prace nad wdrożeniem wozów hybrydowych, które mają na celu zmniejszenie obciążenia koni.
Więcej materiałów, w tym regulamin przewozów i wyniki corocznych badań koni (czekamy jeszcze na tegoroczne podsumowanie), można znaleźć na naszej stronie pod linkiem: tpn.gov.pl/przewozy-konne.
W czasie testów sprawdzane są możliwości samochodu zarówno na drodze do Morskiego Oka, jak i na innych drogach Podhala o różnym nachyleniu. Ważny jest czas jazdy na jednym ładowaniu baterii oraz zachowanie na drodze w różnych warunkach pogodowych. Z uwagi na bardzo duży ruch turystyczny w ciągu dnia samochód będzie pojawiał się na drodze do Morskiego Oka przede wszystkim rano.
Dlaczego nie można jeszcze skorzystać z tej usługi?
Testy nie mają charakteru regularnych kursów, w tym momencie TPN nie posiada licencji na zorganizowany transport ludzi. W planie są jazdy próbne kolejnych modeli, a także kluczowe dla oceny możliwości samochodów – testy w okresie zimowym.
Skąd pomysł na elektryczne autobusy?
Testy elektrycznego autobusu były jednym z postulatów ze spotkania w sprawie przyszłości transportu konnego, które odbyło się 17 maja w siedzibie dyrekcji Tatrzańskiego Parku Narodowego. Na zaproszenie Minister Klimatu i Środowiska Pauliny Hennig-Kloski w rozmowach wzięło udział ponad 20 osób reprezentujących różne środowiska. Spotkanie zakończyło się sformułowaniem wspólnego stanowiska (więcej informacji na ten temat znajdziecie pod linkiem: tpn.gov.pl/aktualnosci/oswiadczenie-w-sprawie-przyszlosci-transportu-konnego-do-morskiego-oka).
Tatrzański Park Narodowy konsekwentnie realizuje szereg postanowień wypracowanych w tym dniu – kierując się wspólną troską o dobrostan zwierząt, interesy lokalnej społeczności i zrównoważony rozwój turystyki. W ramach tych działań po raz kolejny zmniejszono limit pasażerów na wozach, wydłużono czas postoju koni po wykonanym kursie i zaplanowano ponowne przeliczenia obciążenia koni. Odbyły się już coroczne badania koni. Trwają testy elektrycznych pojazdów jako alternatywy dla transportu konnego, planowane są również prace nad wdrożeniem wozów hybrydowych, które mają na celu zmniejszenie obciążenia koni.
Więcej materiałów, w tym regulamin przewozów i wyniki corocznych badań koni (czekamy jeszcze na tegoroczne podsumowanie), można znaleźć na naszej stronie pod linkiem: tpn.gov.pl/przewozy-konne.