WAŻNE INFORMACJE
Kup bilet minimum 3 dni przed przyjazdem. Później bilety mogą być wyprzedane lub cena wzrośnie. Cena biletu kupowanego na miejscu u obsługi jest najwyższa.
Koniecznie zapisz bilet w urządzeniu mobilnym lub wydrukuj w celu okazania na parkingu !!!
Parking składa się z trzech części (CZĘŚĆ 1 - Palenica Białczańska - przy wejściu na szlak / CZĘŚĆ 2 - pas drogowy do 1 km od wejścia na szlak i CZĘŚĆ 3 - Łysa Polana ok 1,5 km od wejścia na szlak). O miejscu zaparkowania decyduje kolejność przyjazdu. Kierowca nie ma możliwości wyboru miejsca parkowania. Samochody są kierowane przez obsługę najpierw na Palenicę Białczańską, następnie na pas drogowy i na Łysą Polanę (czas dojścia do punktu wejścia na szlak to 15-20 min.).
Jeśli parkujesz na dłużej niż jeden dzień, musisz mieć wykupiony bilet z góry na odpowiednią liczbę dni. Koniecznie poinformuj o tym obsługę parkingu.
W razie braku wykupionego biletu na któryś z dni parkowania, przy wyjeździe zostanie naliczona opłata za brak biletu, według cennika za każdy brakujący dzień.
Bilet jest ważny tylko w dniu kalendarzowym, na który został zakupiony.
Jeśli chcesz uniknąć korków, przyjedź jak najwcześniej (przed godziną 8.0 rano).
Na szlaki Tatrzańskiego Parku Narodowego nie wolno wprowadzać żadnych zwierząt.
Bilety kilkudniowe traktowane są jako całość z datą realizacji pierwszego dnia. Zwrot takiego biletu w części niewykorzystanej nie jest możliwy.
KUP BILET
NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA
PARKINGI W REJONIE MORSKIEGO OKA. PYTASZ? ODPOWIADAMY:
Bilety na oficjalne parkingi TPN w rejonie Morskiego Oka można kupić szybko, łatwo i bezpiecznie za pośrednictwem strony tpn gov.pl. Bezpośrednie linki do zakupu biletów to tpn.gov.pl/bilety oraz tpn.gov.pl/parkingi-morskie-oko.
Istnieje także możliwość zakupu biletu w Zakopanem w Punkcie Informacji Turystycznej TPN (ul. Chałubińskiego 44) w godzinach 7:30-16:30. Warunkiem zakupu na dany dzień jest dostępność miejsc.
Istnieje także możliwość zakupu biletu w Zakopanem w Punkcie Informacji Turystycznej TPN (ul. Chałubińskiego 44) w godzinach 7:30-16:30. Warunkiem zakupu na dany dzień jest dostępność miejsc.
Tak. Teren niestrzeżonego parkingu w rejonie Morskiego Oka składa się z trzech części (część 1: Palenica Białczańska - przy wejściu na szlak, część 2: pas drogowy do 1 km od wejścia na szlak i część 3: Łysa Polana - do 1,5 km od wejścia na szlak). O miejscu zaparkowania decyduje kolejność przyjazdu. Kierowca nie ma możliwości wyboru miejsca parkowania. Samochody są kierowane przez obsługę najpierw na Palenicę Białczańską, następnie na pas drogowy, a później na Łysą Polanę (czas dojścia z Łysej Polany do punktu wejścia na szlak to 15-20 min.).
Bilety na oficjalne parkingi TPN można kupić online poprzez stronę tpn.gov.pl – i jest to pewny, szybki, łatwy i bezpieczny sposób zakupu biletu. Bilety można kupić także w Punkcie Informacji Turystycznej TPN przy ul. Chałubińskiego 44 w Zakopanem oraz bezpośrednio u obsługi parkingów TPN. Turystom chcącym zaparkować na oficjalnych parkingach TPN zdecydowanie zalecamy wcześniejszy zakup biletu parkingowego online przez stronę tpn.gov.pl.
Obsługa TPN w przypadku wolnych miejsc sprzedaje bilety jedynie przy szlabanie wjazdowym na parking na Palenicy Białczańskiej oraz przy szlabanie wjazdowym na parking na Łysej Polanie. Obsługa TPN nosi odblaskowe pomarańczowe kamizelki z logo TPN oraz identyfikatory TPN - przestrzegamy jednak przed osobami podszywającymi się pod obsługę TPN i oferującymi fałszywe bilety na parkingi TPN.
Ważne: obsługa TPN na miejscu sprzedaje bilety jedynie przez terminal płatniczy – nie prosi o gotówkę, nie ma możliwości zapłaty gotówką! Obsługa TPN nie oferuje aktywnie sprzedaży biletów. Jeśli ktoś podejdzie do Was, oferując miejsce parkingowe i zakup biletu – nie jest to obsługa TPN.
Obsługa TPN w przypadku wolnych miejsc sprzedaje bilety jedynie przy szlabanie wjazdowym na parking na Palenicy Białczańskiej oraz przy szlabanie wjazdowym na parking na Łysej Polanie. Obsługa TPN nosi odblaskowe pomarańczowe kamizelki z logo TPN oraz identyfikatory TPN - przestrzegamy jednak przed osobami podszywającymi się pod obsługę TPN i oferującymi fałszywe bilety na parkingi TPN.
Ważne: obsługa TPN na miejscu sprzedaje bilety jedynie przez terminal płatniczy – nie prosi o gotówkę, nie ma możliwości zapłaty gotówką! Obsługa TPN nie oferuje aktywnie sprzedaży biletów. Jeśli ktoś podejdzie do Was, oferując miejsce parkingowe i zakup biletu – nie jest to obsługa TPN.
Możliwy jest tylko mailowy zwrot biletu, co należy zgłosić najpóźniej do godziny 12.00 w południe dnia poprzedzającego rezerwację na adres ebilety@tpn.pl Nie ma możliwości zmiany terminu zakupionego już biletu - w przypadku chęci przyjazdu w innym terminie, konieczny jest zwrot zakupionego biletu (przypominamy, tylko mailowo, do 12:00 w południe dnia poprzedzającego rezerwację), a następnie ponowny zakup drugiego biletu na wybrany termin - oczywiście w miarę dostępności biletów i przy obowiązujących na ten termin w danym momencie cenach.
Nie, w takiej sytuacji nie ma możliwości zwrotu, miejsce było zarezerwowane przez cały dzień. W przypadku zmiany planów możliwy jest tylko mailowy zwrot biletu, należy go jednak zgłosić najpóźniej do godziny 12.00 w południe dnia poprzedzającego rezerwację na adres ebilety@tpn.pl. Nie ma możliwości zmiany terminu biletu - w przypadku chęci przyjazdu w innym terminie, konieczny jest zwrot zakupionego biletu (przypominamy, mailowo, do 12:00 w południe dnia poprzedzającego rezerwację), a następnie ponowny zakup drugiego biletu na wybrany termin - oczywiście w miarę dostępności biletów i przy obowiązujących na ten termin w danym momencie cenach.
Tak. Należy to zgłosić tylko mailowo najpóźniej do godziny 12.00 w południe dnia poprzedzającego rezerwację na adres ebilety@tpn.pl.
Przypominamy, że bilet kupiony na oficjalny parking TPN powinien zawierać poprawnie wpisany numer rejestracyjny Waszego samochodu. Bilety z innymi numerami lub bez numerów – nie są honorowane.
Przypominamy, że bilet kupiony na oficjalny parking TPN powinien zawierać poprawnie wpisany numer rejestracyjny Waszego samochodu. Bilety z innymi numerami lub bez numerów – nie są honorowane.
Przede wszystkim przeszukać SPAM, a jeśli tam go nie ma, należy skontaktować się z nami pod adresem ebilety@tpn.pl. Sprawdzimy, czy w zamówieniu na przykład nie podano błędnego adresu i wyślemy potwierdzenie ponownie.
Należy wcześniej zapisać je w telefonie (lub innym urządzeniu mobilnym) bądź wydrukować i po przyjeździe okazać obsłudze parkingu. Wczytywanie na miejscu może okazać się niemożliwe z powodu problemów z zasięgiem w rejonie Łysej Polany i Palenicy Białczańskiej.
Nie, parking składa się z trzech części (część 1: Palenica Białczańska - przy wejściu na szlak, część 2: pas drogowy i część 3: Łysa Polana - do 1 km od wejścia na szlak). O miejscu zaparkowania decyduje kolejność przyjazdu. Kierowca nie ma możliwości wyboru miejsca parkowania. Samochody są kierowane przez obsługę najpierw na Palenicę Białczańską, następnie na pas drogowy do 1 km od wejścia na szlak i na Łysą Polanę ok. 1,5 km od wejścia na szlak (czas dojścia do punktu wejścia na szlak to 15-20 min.).
W okresie od 1 marca do 30 listopada parking jest czynny od świtu do zmierzchu. W przypadku tak wczesnego przyjazdu należy wykupić online także bilet wstępu do Parku tpn.gov.pl/wstep-do-parku, ponieważ kasy mogą być jeszcze zamknięte.
Przypominamy, że od 1 marca do 30 listopada obowiązuje zakaz poruszania się od zmierzchu do świtu po wszystkich szlakach na terenie Parku.
Przypominamy, że od 1 marca do 30 listopada obowiązuje zakaz poruszania się od zmierzchu do świtu po wszystkich szlakach na terenie Parku.
Tak, zarezerwowane miejsce czeka przez cały dzień, zachęcamy jednak do jak najwcześniejszego przyjazdu, najlepiej przed godziną 8.00. W ciągu dnia, szczególnie w sezonie, na drodze dojazdowej mogą tworzyć się duże korki, przez co czas dojazdu znacznie się wydłuży.
Jeśli masz już kupiony bilet, twoje miejsce czeka na ciebie na jednej z trzech części parkingu: miejsce zaparkowania wskaże obsługa i jest ono zależne od czasu twojego przyjazdu na miejsce. Im później - tym dalej od wejścia na szlak zaparkujesz.
Jeśli masz już kupiony bilet, twoje miejsce czeka na ciebie na jednej z trzech części parkingu: miejsce zaparkowania wskaże obsługa i jest ono zależne od czasu twojego przyjazdu na miejsce. Im później - tym dalej od wejścia na szlak zaparkujesz.
To zależy od pogody. W słoneczny dzień korki tworzą się już dość wcześnie rano. Najlepiej dojechać na miejsce nie później niż o 8.00 rano.
Na oficjalnych parkingach TPN w rejonie Morskiego Oka obowiązują zróżnicowane, dynamiczne ceny – w zależności od sezonu, dostępności miejsc na parkingu i czasu zakupu względem dnia wycieczki. W dni mniej popularne parking jest tańszy, a w dni najpopularniejsze – w sezonie czy w weekendy – droższy.
Szczegółowy cennik można znaleźć na stronie tpn.gov.pl/parkingi-morskie-oko. E-bilet dla samochodu osobowego można kupić online w cenie od 36 do 75 zł w zależności od sezonu, dostępności miejsc na parkingu i czasu zakupu względem dnia wycieczki. W dniu realizacji usługi cena online zawsze jest wyższa o 10 zł, a razie wysokiego popytu na dany dzień może wzrosnąć maksymalnie o 20 zł w stosunku do ceny bazowej.
Na miejscu, u obsługi parkingu, bilety można kupić w stałej, zawsze najwyższej cenie - i tylko w przypadku, gdy nie zostały wcześniej wyprzedane.
Szczegółowy cennik można znaleźć na stronie tpn.gov.pl/parkingi-morskie-oko. E-bilet dla samochodu osobowego można kupić online w cenie od 36 do 75 zł w zależności od sezonu, dostępności miejsc na parkingu i czasu zakupu względem dnia wycieczki. W dniu realizacji usługi cena online zawsze jest wyższa o 10 zł, a razie wysokiego popytu na dany dzień może wzrosnąć maksymalnie o 20 zł w stosunku do ceny bazowej.
Na miejscu, u obsługi parkingu, bilety można kupić w stałej, zawsze najwyższej cenie - i tylko w przypadku, gdy nie zostały wcześniej wyprzedane.
Tak, wcześniejsza rezerwacja za pośrednictwem strony tpn.gov.pl/parkingi-morskie-oko jest wymagana. Na parkingu Palenica Białczańska jest wydzielonych 9 bezpłatnych miejsc dla osób z niepełnosprawnościami, przebywających w pojeździe i legitymujących się ważną kartą parkingową osoby niepełnosprawnej.
Przy wjeździe na parking zgłoś obsłudze swój rodzaj biletu.
Przy wjeździe na parking zgłoś obsłudze swój rodzaj biletu.
Tak, wcześniejsza rezerwacja za pośrednictwem strony tpn.gov.pl/parkingi-morskie-oko jest wymagana. Na parkingu Palenica Białczańska jest wydzielonych 5 bezpłatnych miejsc dla elektrycznych samochodów osobowych do 5 metrów długości. Nie ma możliwości ładowania samochodu na tych miejscach.
Przy wjeździe na parking zgłoś obsłudze swój rodzaj biletu.
Przy wjeździe na parking zgłoś obsłudze swój rodzaj biletu.
Zarezerwować wcześniej bilet na parking na wszystkie dni pobytu w schronisku - jest taka możliwość w systemie rezerwacyjnym. Pamiętaj, że jeśli nie wykupisz wcześniej biletu na wszystkie dni - na miejscu obowiązuje stały, najwyższy cennik, a może okazać się także, że parking nie dysponuje już wolnymi miejscami na nieopłacony wcześniej dzień.
Przy wjeździe na parking zgłoś obsłudze bilet na kilka dni.
Przy wjeździe na parking zgłoś obsłudze bilet na kilka dni.
Tak, busy i kampery o długości 5-8 metrów mogą zaparkować na parkingach TPN w rejonie Morskiego Oka. Parkingi składają się z trzech części (część 1: Palenica Białczańska - przy wejściu na szlak, część 2: pas drogowy do 1 km od wejścia na szlak i część 3: Łysa Polana - ok 1,5 km od wejścia na szlak). O miejscu zaparkowania decyduje kolejność przyjazdu. Kierowca nie ma możliwości wyboru miejsca parkowania. Samochody są kierowane przez obsługę najpierw na Palenicę Białczańską, następnie na pas drogowy i na Łysą Polanę (czas dojścia do punktu wejścia na szlak to 15-20 min.). Nie ma możliwości nocowania w pojazdach na parkingu. Podróżując takim typem pojazdu – konieczny jest zakup dedykowanego rodzaju e-biletu – dla busów i kamperów, a nie dla samochodów osobowych (obowiązuje inny cennik). Autobusy i pojazdy dłuższe niż 8 metrów nie mają możliwości skorzystania z parkingów TPN w rejonie Morskiego Oka.
Przy wjeździe na parking zgłoś obsłudze swój rodzaj biletu.
Przy wjeździe na parking zgłoś obsłudze swój rodzaj biletu.
Jeśli na stronie TPN nie ma już dostępnych biletów na parkingi - także na miejscu nie będzie możliwości zakupu i zaparkowania na oficjalnych parkingach TPN. Wszystkie miejsca są wyprzedane, a ewentualne widoczne wolne miejsca na parkingach są już w takiej sytuacji opłacone i czekają na przyjazd turysty z ważnym biletem.
Rozważ zmianę terminu i wykup bilet na pierwszy dostępny i dogodny dla Ciebie termin. Jeśli wycieczki nie można przełożyć na kolejny dzień, są jeszcze inne opcje. W okresie wakacyjnym uruchomione są alternatywne parkingi w Białce Tatrzańskiej przy Ośrodku Narciarskim Kotelnica Białczańska, w Bukowinie Tatrzańskiej przy Stacji Narciarskiej Rusiń-Ski oraz w rejonie Polany Zgorzelisko przy Górnej Stacji Narciarskiej Małe Ciche, skąd kursuje transport publiczny. Można skorzystać także z transportu publicznego z miejscowości, w której się zatrzymałeś.
Rozważ zmianę terminu i wykup bilet na pierwszy dostępny i dogodny dla Ciebie termin. Jeśli wycieczki nie można przełożyć na kolejny dzień, są jeszcze inne opcje. W okresie wakacyjnym uruchomione są alternatywne parkingi w Białce Tatrzańskiej przy Ośrodku Narciarskim Kotelnica Białczańska, w Bukowinie Tatrzańskiej przy Stacji Narciarskiej Rusiń-Ski oraz w rejonie Polany Zgorzelisko przy Górnej Stacji Narciarskiej Małe Ciche, skąd kursuje transport publiczny. Można skorzystać także z transportu publicznego z miejscowości, w której się zatrzymałeś.
Tak, ponieważ miejsce zarezerwowane jest na daną datę.
Tak, autokar może przywieźć grupę na parking na Palenicy Białczańskiej i tam ją zostawić, a następnie musi odjechać na inny parking.
Nie, rezerwacja online dotyczy tylko oficjalnych parkingów TPN w rejonie Morskiego Oka.
Potrzebę wystawienia faktury należy zgłosić przed dokonaniem płatności. Wypełniając formularz zamówienia na stronie https://tpn.gov.pl/parkingi-morskie-oko należy zaznaczyć pole "chcę otrzymać fakturę" i wpisać dane. W przypadku nie wybrania takiej opcji, faktura nie zostanie wystawiona.
Faktura nie jest wystawiana automatycznie. Dokumenty przygotowywane są w kolejności składania zamówień, prosimy o cierpliwość. Przypominamy, że zgodnie z obowiązującymi przepisami fakturę wystawia się nie później niż 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano dostawy towaru lub wykonano usługę lub nie później niż 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym otrzymano całość lub część zapłaty od nabywcy.
Faktura nie jest wystawiana automatycznie. Dokumenty przygotowywane są w kolejności składania zamówień, prosimy o cierpliwość. Przypominamy, że zgodnie z obowiązującymi przepisami fakturę wystawia się nie później niż 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano dostawy towaru lub wykonano usługę lub nie później niż 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym otrzymano całość lub część zapłaty od nabywcy.
Na terenie Parku nie zawsze jest dostępny Internet. Zachęcamy do zakupu biletu jeszcze przed wyruszeniem w Tatry – w miejscu zakwaterowania.
Kontrola biletu na punktach wejścia może odbywać się „offline”.
Kontrola biletu na punktach wejścia może odbywać się „offline”.
Zachęcamy do zapoznania się z Regulaminem usługi e-bilety oraz Regulaminem parkingu w rejonie Morskiego Oka na stronie https://tpn.gov.pl/parkingi-morskie-oko lub do kontaktu mejlowego ebilety@tpn.pl lub telefonicznego (połączenia głosowe, nie odpowiadamy na smsy) +48 885 989 427 (codziennie, z wyjątkiem świąt) w godzinach 07.00–13.00.
BILETY PARKINGOWE - CENNIK SZCZEGÓŁOWY
-
CENNIK PARKINGOWY 2025/26
Pobierzpdf - 566.52 KB
REGULAMIN PARKINGÓW
-
REGULAMIN PARKINGÓW
Pobierzpdf - 5.63 MB
REGULAMIN ZAKUPU E-BILETÓW
-
REGULAMIN ZAKUPU E-BILETÓW
Pobierzpdf - 473.87 KB